Büyük Torbalı

05 Temmuz 2016 - 18:34

(300x250px)

Esnek veya Sabit Ölçü Verebilirsiniz.

Kocaoğlu, iki yakada gelinen son durum hakkında bilgi verdi. Kocaoğlu, “Başlangıçta en ufak bir itiraz yoktu. Sonra bir yerlerden düğmeye basıldı. Tramvay projesi ‘tu-kaka’ yapılmaya çalışıldı” dedi. Kocaoğlu, güzergah değişikliklerini de paylaşırken hattın Çiğli’ye uzatılacağının müjdesini ver

Fatih YAPAR/EGEDESONSÖZ –
İzmir ulaşımının önemli projelerinden birisi olan Konak ve Karşıyaka’da tramvay çalışmaları devam ederken İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’ndan açıklama geldi. Ramazan Bayramı nedeniyle basın mensupları ile buluşan Başkan Kocaoğlu iki yakadaki son güzergah değişiklikleri ve gelişmeler hakkında rapor verdi.

Çalışmaların hızlı bir şekilde ilerlediğini belirten Başkan Kocaoğlu, “Tramvayda sıkıntılı bir süreç olduğuna inanmıyorum. Tramvay projesine başlangıçta en ufak bir itiraz yoktu, herkes alkışladı. Sonra birden bire bir yerlerden düğmeye basıldı. Tramvay projesi ‘tu-kaka’ yapılmaya çalışıldı. Tramvay projesinin güzergahı sürekli tartışıldı. İzmir’de, belediyede, dışarıda tartışıldı. İnşaat ihalesine çıkıldı, yine tartışmalar devam etti” dedi.

ALAYBEY’E TEK HAT
Kocaoğlu, Karşıyaka Tramvayı’ndaki bazı değişiklikleri de anlatırken Vapur İskelesi’nden sonra Alaybey’e tek hat çalışacağını söyledi.

Kocaoğlu, “Bu tür projelerde uygulama esnasında gerekli görülen, daha iyi olduğu düşünülen güzergah değişiklikleri yapıldı. Bostanlı Çarşısı’nda vatandaş tutturdu ve ‘Buradan geçmesin’ dediler. Biz de Tansaş’ın oradan Sahil’e çevirdik. Boğaziçi Restoran ile köprü arasını düzenleyince, nefis bir ortam ortaya çıkınca bu sefer Bostanlı Çarşısı’ndakiler ‘Ya keşke bizim buradan geçseydi’ dediler. İnsanlarımız da o günkü haleti ruhiye ile davranıyor. Sonra Karşıyaka Belediyesi’nin Evlendirme Dairesi’nin (Nikah Sarayı) önüne geldik. Yolun sağından ve solundan gidecekti. Orada ‘tali yol yok’ dediler. Tali yol olmayınca insanlar ‘biz buraya nasıl eşya getirip götüreceğiz, gireceğiz’ dediler. O zaman yolu da binaların önünden karşıya aldık. Tescilli palmiyelerin bir tarafından gelişi, diğer tarafından gidişi gerçekleştireceğiz. Ağaçları kesmeden yanlardan gidecek. Ardından ‘Alaybey’e gitmeyelim, yol daralıyor’ dedik. Taksi dolmuşların orada kesecektik. Sonra ‘tek hat gidelim’ dedik. Şimdi Vapur İskelesi’nin önünden Alaybey’e tek hat gidip geleceğiz. Yani zorunluluklar bunu getiriyor. Düz bir yerde, ovada tramvay yapmıyorsunuz. Uygulamada çıkan problemler o arada değiştiriliyor” diye konuştu.

tramvayyyy

TRAMVAY ÇİĞLİ’YE UZUYOR
Kocaoğlu, Karşıyaka tramvayının başlangıç noktası olan Mavişehir’den yeni güzergah planının müjdesini de verdi.

Kocaoğlu, “Şimdi biz yeni bir güzergaha çalışıyoruz. Tramvay şu andaki Mavişehir başlangıç noktasından Atatürk OSB’yi, Ata Sanayi’ni ve yapılan yeni Çiğli Devlet Hastanesi’ni kapsayacak şekilde uzayacak. Bunu oraya getirebilir miyiz diye çalışıyoruz. İkinci etap olarak buraya uzatmaya gayret ediyoruz. Biz bunların planlamasını yapıyoruz. Tramvaya niye karşı çıkıldığını gerçekten anlayamıyorum” dedi.

KONAK’TA SON DURUM NE?
Yapımı Karşıyaka gibi zaman zaman tartışmalara neden olan Konak’taki güzergahlar hakkında da bilgi veren Başkan Kocaoğlu, “Konak’a geldiğimizde ise Mithatpaşa Caddesi’ne tramvay sığmıyor. Oraya koyduğumuzda otopark diye bir şey de kalmıyor. Yeşil alana koyduğumuz zaman da otoparklar gidiyor. Bir açmaz ve dar boğaz ile karşı karşıya geldik. Mustafa Kemal Sahil Bulvarı’ndaki şeritleri ‘üç şeritten azaltmayalım’ dedik. O zaman refüjlerde oynayarak, hız sınırları da olduğu için şeridi 3, 5 metreden 3,25 metreye çekerek yol aldık. İnce hesaplarla gittik. Bir yerden 50, diğer yerden 75 santim alarak, ortadan da refüjü daraltarak projeyi sürdürdük. Şu anda bunu uyguluyoruz. Hattın Konak’ta Vapur İskelesi’nin önünden geçirilmesini planlıyoruz. Orada ufak değişiklikler olabilir. Merkezde, Gazi Bulvarı’nda ise ağaçların ortasından geçirmeyi düşündük. Ağaçların kökü zarar görmesin diye ağaçların ortasından geçerek ilerleyeceğiz. Oradan da Şair Eşref Bulvarı’na geçeceğiz. Konak Tramvayı da Şair Eşref’te, Alsancak Hocazade Camii’nden Nevvar Salih İşgören Devlet Hastanesi’ne geçecekti. Sonra karar değiştirip Yapı Kredi Bankası’nın ordan Alsancak Kapalı Spor Salonu’nun önünden geçen yola dönmeye karar verdik. Gidiş ve geliş aynı yerden olmamış olacak. Sonra Alsancak Garı’na geliyoruz. Zaten bizim Vahap Özaltay Meydanı’nda yani Şair Eşref ve Talatpaşa Bulvarı’nın birleştiği yerden derin tünel alt geçit projemiz var. Sonrasında ise Halkapınar’a gelmeden Şehitler Caddesi’nden de gidiş gelir yaparsak şerit kalmıyor. Bu sefer Şehitler’den gidiş, Sahil ve Liman Caddesi’nden geliş düşünüyoruz. Sonra da birleşip Halkapınar’a gitmesini planlıyoruz. Bunların hepsi zorunluluktan olan değişiklikler” ifadelerini kullandı.